Ena izmed dejavnosti, s katerimi smo to počeli, so bile tudi delavnice v romskih naseljih, ki sta jih izvajali predstavnici romske skupnosti, strokovni delavki, ki sta zaposleni kot pomočnica vzgojiteljice v vrtcu in romska pomočnica v osnovni šoli.

Na delavnice, ki so potekale v treh naseljih, so bile vabljene cele družine, s čimer smo želeli, da bi se za omenjena poklica navdušili tako mladi starši kot tudi otroci, ki se bodo še odločali, kakšen poklic bi nekoč radi opravljali. Vseh skupaj se je delavnic udeležilo 13 staršev, 8 predšolskih in 25 šoloobveznih otrok. Prisluhnili so lahko, kako poteka življenje v vrtcu oz. osnovni šoli in kakšne so njune naloge ter kako poteka njun dan. Obenem pa je prisotne zanimalo, kakšna izobrazba je potrebna za opravljanje dela pomočnika vzgojitelja oz. romskega pomočnika in kakšne so možnosti oz. pogoji za zaposlitev po dokončani izobrazbi.

Predstavitve so bile v vseh naseljih zelo dobro sprejete s strani otrok, ki so bili še posebej navdušeni nad video posnetkom, kjer smo predstavili enoto Romano Vrtca Murska Sobota, ki se nahaja na Pušči in vlogo tam zaposlene pomočnice vzgojiteljice, ki je Rominja. Ena izmed deklic, ki je s starši prišla na delavnico, je npr. dejala: »Tudi mi bi lahko imeli takšen vrtec v našem naselju.

Odziv staršev je bil bolj mešan. Ponekod so izkazali interes po predstavljenih poklicih, spet drugje je bilo bolj zaznati strah, ki ga čutijo pred nečim novim, pred tem, da so manjvredni v primerjavi z drugimi.  Nekdo je izjavil: »Čeprav imamo Romi izobrazbo, nikoli ne dobimo primerne zaposlitve.« Tisti, ki jih je predstavitev navdahnila, pa so izpostavili finančne ovire, ki jih omejujejo pri tem, da bi po končani osnovni šoli nadaljevali svoje izobraževanje.

Strokovni delavki, ki sta izvedli delavnice, sta potrdili, da so takšne neformalne predstavitve dober način, kako približati poklice otrokom in staršem. Obenem pa na takih srečanjih iz prve roke izvemo, kakšne so resnične potrebe in zadržki posameznikov pri odločanju za poklicno pot. To pa nam mora biti glavno vodilo pri nadaljnjih ukrepih, ki jih želimo izvesti.